Na pokazie wiosenno-letniej kolekcji marki Valentino słowo „piękno” było najczęściej używanym określeniem. Kreacje zaprezentowane na wybiegu zachwycały szerokimi spodniami z tunikami w harmonizujących kolorach, sukienkami o linii A odsłaniającymi ramiona oraz długimi sukienkami noszonymi z lekkimi, płaskimi sandałkami.
Fenomen kolekcji Valentino – piękno w nowoczesnym wydaniu
Eleganckie kolory, takie jak kremowa biel, beż, czerń, jasny róż i czysta czerwień, udowodniły, że projektanci szanujący miłość mistrza Valentino do koronek potrafią uczynić je atrakcyjnymi dla nowoczesnej kobiety. Tegoroczna letnia kolekcja została uznana za najlepszą ze wszystkich dotychczasowych, które marka stworzyła.
W kolekcji można zauważyć wpływy etniczne i styl boho. Sukienki z długimi wąskimi rękawami i delikatnie zmarszczonymi bufkami, ręcznie malowane kwiaty oraz aksamitne aplikacje dodają eleganckim kreacjom nutki charakteru. Projektanci, Pierre Paolo i Maria Grazia, tworzą zgrany duet o włoskich korzeniach. Oboje mają ciemne włosy i oliwkową karnację. Maria nosi skórzane legginsy i uwielbia podkreślać oczy czarną kreską, natomiast Pierre Paolo zestawia wyprane dżinsy z marynarką i sneakersami. Przez wiele lat pracowali dla siostrzanej marki Fendi projektując torebki, a następnie postanowili razem dołączyć do domu mody Valentino, aby projektować akcesoria. Kolekcja zapachów Valentino jest integralną częścią ich dziedzictwa. Dla nich, tak jak dla Francuzów Yves Saint Laurent, Rzymianie są symbolem stylu i elegancji. W towarzystwie są bardzo rozmowni i lubią dzielić się anegdotami o swoim mistrzu.
Pierre Paolo często wspomina, jak Valentino starał się wzbudzić w nim chęć do rywalizacji. Pytał go co sezon, ile zarobili na torebkach. W odpowiedzi słyszał, że zarobili 20 milionów. Zajmując się akcesoriami, nie przypuszczali, że gdy Valentino przeszedł na emeryturę w styczniu 2008 roku, powierzy im wszystkie kolekcje. Jednak profesjonalizm i doświadczenie przygotowały ich do tego momentu.
Po odejściu Valentino, Alessandra Facchinetti, była projektantka firmy Gucci, została wyznaczona na jego następczynię. Pierre Paolo i Maria Grazia, jako najbliżsi współpracownicy, objęli stanowisko dyrektora kreatywnego. Kolejne pokazy kolekcji były coraz bardziej eksperymentalne i nowoczesne. W kolekcji Haute Couture na wiosnę-lato 2010 zaskoczyli formą sukienki koktajlowej. Oczywiście, tak odważne kolory i fasony mogły nie wszystkim przypaść do gustu, zwłaszcza klientom nobliwym. Jednak przyciągnęły uwagę młodych, odważnych fashionistek i odświeżyły wizerunek marki.
Linda Fargo, wicedyrektor domów towarowych Bergdorf Goodman, ekskluzywnej sieci amerykańskich sklepów, stwierdziła: „Nowe projekty Valentino pozwalają kobietom czuć się pięknie i kobieco, jednocześnie wpisując się w supernowoczesne trendy. Nie oferują 'przykurzonej’ i strojnej elegancji, lecz harmonijne połączenie nowoczesnej finezji i najlepszych tradycji Valentino”. Polki również podzielają to zdanie i chętnie sięgają po kreacje marki Valentino, zwłaszcza na wyjątkowe okazje. Obecnie butik Valentino w Warszawie jest jedynym miejscem w Polsce, gdzie można nabyć te wyjątkowe dzieła sztuki mody.